Elk bedrijf heeft iets nodig om op te vallen en relevant te blijven. De iGaming-industrie is niet anders en hoewel er veel potentieel is, is de concurrentie meedogenloos en moeten opkomende namen concurreren met gevestigde grote merken. U kunt het beste product ter wereld hebben, maar het zal een korte carrière hebben als niemand ervan hoort. Met een paar slimme praktijken is het mogelijk om u te onderscheiden van de massa.

1. Macht aan de spelers

Geef de mensen wat ze willen. Zo simpel is het, maar bedrijven vergeten vaak dat ze bestaan ​​om in een behoefte te voorzien of om een ​​product voor een niche te creëren. Elk bedrijf leeft of sterft met de steun van zijn gebruikers, dus het creëren van een product dat luistert naar de eisen van zijn gebruikers is een geweldige manier om op te vallen. We kunnen kijken naar verschillende voorbeelden op Onze top lijst van onze casino-expert, Joren Verdoes, over online casino’s die streven naar het leveren van kwaliteitsservice en gameplay zonder beperkingen door te luisteren naar de populaire eisen van hun gebruikers. Het ontwikkelen van uw product met spelers in gedachten zal altijd een winstgevende praktijk zijn.

2. Betrouwbare klantenservice

In het online tijdperk verlangen we weer naar de menselijke touch. Online spelen, tegen virtuele gebruikers of AI kan ons doen geloven dat we alleen zijn en met machines worden achtergelaten. Hoe goed een product u ook maakt, er zullen bugs, problemen en situaties voorkomen, dus een uitstekende klantenservice zal hetzelfde doen voor uw reputatie. AI kan mensen nooit vervangen en empathie nabootsen, dus investeren in de juiste training en het behouden van talent zal uw klantenservice de beste maken die er is.

Snel en pijnloos omgaan met gevoelige kwesties zal terugslag, negatieve beoordelingen en afnemende gebruikerstevredenheid voorkomen, die van onschatbare waarde zijn voor het in stand houden van een bedrijf op de lange termijn. En in het tijdperk van het uitbesteden van ondersteuning aan AI, zullen de overgebleven mensen opvallen in het veld.

3. Ga mobiel!

In deze tijd heeft iedereen een telefoon. En mensen willen spelen wanneer en waar ze ook zijn, dus mobiel is de perfecte oplossing. Het adopteren van uw iGaming-oplossing voor mobiel zou uw prioriteit moeten zijn, aangezien uw eerste impact veel groter kan zijn dan eerst naar de desktop gaan. Mobiele apps zijn lichtgewicht, eenvoudig te installeren en kunnen meer gebruikers bereiken wanneer u uw product lanceert. Wat uw iGaming-product ook is, het heeft de initiële aanwezigheid van zoveel mogelijk spelers nodig om zich levend te voelen, omdat niemand op een leeg veld wil spelen. En mobiel gaan is het juiste om te doen als u een publiek wilt aantrekken.

4. Gamification

U maakt een spel of meerdere, maar uw spel kan verder worden gegamificeerd. Gamification-elementen geven een extra laag van betrokkenheid en entertainment, waardoor uw product interessanter en beter wordt. Gamification betekent als praktijk dat u spelers beloont met extra prijzen voor hun acties, simpel gezegd.

Als uw spelers vijf dagen achter elkaar inloggen, beloon ze dan. Als ze een indrukwekkend hoge score hebben behaald, geef ze dan een prestatie. In-game beloningen, prestaties als NFT’s, klassementen en accountniveaus met unieke avatars en titels zijn slechts het topje van de ijsberg van gamification, en je kunt de elementen naar eigen wens aanpassen.

5. Exclusiviteit

Spelers houden ervan om zich speciaal te voelen en de FOMO-factor (fear of missing out) te vermijden. Wanneer je tijdgebonden beloningen, een vast aantal prijzen, gelimiteerde edities en VIP-secties creëert, verhoog je je product door iets te creëren dat slechts een select aantal mensen zal hebben.

En gebruikers zullen zich haasten om tot de selecte groep te behoren. Exclusiviteit verheft je merk, creëert een hoge vraag en genereert verkeer, omdat gebruikers zich haasten om het beperkte aanbod te gebruiken, wanneer dat mogelijk is. De truc is om consistent te blijven en nooit meer dezelfde of vergelijkbare deal aan te bieden, maar altijd met iets nieuws te komen.