Over Staantribune

Staantribune, hét magazine over voetbalcultuur, kijkt op een andere manier naar voetbal. De artikelen gaan over alles wat met voetbal te maken heeft, behalve het spelletje zelf. In het magazine staan mooie verhalen, stukjes met een humoristische noot, interviews met een aparte invalshoek, interessante achtergrondartikelen over randverschijnselen en artikelen over supporterscultuur.

Het draait in Staantribune vooral om de liefde voor voetbal, waarbij ook mooie fotografie en stijlvolle vormgeving een belangrijke rol spelen. Het magazine is gedrukt op fraai papier, wat dikker dan reguliere tijdschriften.


Met Staantribune willen de makers laten zien dat voetbal meer is dan alleen de negentig minuten binnen de witte lijnen.

Ontstaansgeschiedenis
Staantribune is opgericht door zo’n twintig journalisten, fotografen en vormgevers. Sommige redacteuren zijn al jaren in de journalistiek werkzaam, maar we hebben ook jonge talenten in ons midden. De meeste redacteuren weten wat het is om een club fanatiek te steunen en doen dat nog steeds, al dan niet vanaf de staantribune.

De eerste redactievergadering vond, na een discussie op Twitter, plaats in een donkerbruine kroeg in Utrecht, waar de redactie nog steeds regelmatig vergadert. Het allereerste nummer, het zogeheten ‘nulnummer’, verscheen in december 2014 en werd gelanceerd in hetzelfde café. Eerst alleen online, later op papier. Het nulnummer werd  door lezer, kenners en media lovend ontvangen en was dan ook binnen enige weken uitverkocht. Nummer 1 verscheen in juni 2015. Staantribune verschijnt inmiddels zes keer per jaar en telt 108 pagina’s.

Abonnement
Het magazine is uiteraard verkrijgbaar in abonnementsvorm

Losse nummers
Het magazine is verkrijgbaar bij zo’n duizend boekhandels verspreid door heel Nederland en online te bestellen via de webshop.

Vacatures

Enthousiaste marketing stagiair(e)
Wij zoeken: een enthousiaste HBO-student voor een marketingstage van drie maanden met een ‘geen woorden, maar daden’-mentaliteit. De stage duurt drie maanden (40 uur per week). Tijdens de stageperiode ondersteun je de marketingafdeling van Staantribune. Het is een veelzijdige functie waarin je het hoofd marketing ondersteunt in alle facetten van het merk. Je bedenkt acties en campagnes en voert die ook zelf uit, ondersteunt bij evenementen en toont eigen initiatief. Bij Staantribune kun je veel leren, uitvoeren en ervaren.

Herken jij jezelf hierin, vind je het een uitdaging om met beperkte middelen een maximaal rendement te behalen, heb je een groot voetbalhart, veel doorzettingsvermogen en wil je een groeiend magazine – dat uit eigen kracht is voortgebracht – verder helpen groeien? Mail dan je CV en motivatie naar info@staantribune.nl.